trinna-on-tour.reismee.nl

Bloggie 3

¡Buenas noches!

Weer een nieuw bericht vanuit het verre Spanje. Al mijn trouwe volgertjes zatennatuurlijk met smart te wachten om weer te kunnen lezen over een van hun lievelingspersonen, dus hier ben ik weer speciaal voor jullie.

Door de weeks heb ik niet heel veel gedaan. Natuurlijk ben ik netjes naar school geweest, maar verder heb ik niet heel veel interessants gedaan. Een paar keer de stad in gegaan om te kijken voor een leuke outfit, aangezien er een grote 50 and fabulous knalfuif op de planning staat voor zaterdag. Ook heb ik donderdag geluncht met de 3 Nederlandse meisjes die hier zijn, zoals jullie allemaal al wel weten. Verder heb ik door de week niet veel gedaan.

Vrijdag was het eindelijk zover, de eerste keer op stap in Valencia! Na een beetje onduidelijkheid en wat vragen hier en daar bleek het zo te zijn dat ik gewoon opstap mocht als papa en mama hier toestemming voor hadden gegeven. Natuurlijk zijn zij de moeilijkste niet en hadden ze hier van te voren al mee ingestemd. Dit was alleen niet helemaal goed doorgegeven waardoor ik eerst om 00:00 thuis moest zijn. Uiteindelijk is dit goed gekomen en heb ik afgelopen vrijdag voor het eerst het uitgaansleven van Valencia ontdekt. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en was ook erg onder de indruk van hoe mooi de club waar wij waren, was. Aangezien ik ook de jongste niet meer ben, heb ik zaterdag de hele dag bij moeten komen van de zware avond die ik daarvoor had meegemaakt. Zaterdag heb ik dus niks gedaan en hier valt dan ook niet meer over te vertellen. Zondag moest ik om 7:00 opstaan, omdat ik met 2 van de Nederlandse meisjes weer een tripje voor de boeg had. Om 8:00 vertrok de bus naar la ciudad encantada, dit is een soort natuurpark met allemaal verschillende vormen grote stenen. Een gids vertelde ons hoe de stenen daar gekomen waren, waardoor zij bepaalde vormen hadden gekregen en de uitleg achter de verschillende namen. De gids sprak een beetje gebrekkig Engels en moeilijk Spaans, daarbij is mijn fascinatie voor stenen niet extreem waardoor ik vaak mijn aandacht ben verloren. Ik weet dus nog steeds niet veel over deze prachtige vondsten, ik kan jullie alleen vertellen dat het iets te maken heeft met sedimentatie en het feit dat de stenen vroeger onder water stonden. Wat ook niet echt mee hielp op deze dag was de temperatuur.. vorige week schreef ik dat ik met 28 graden lag te bakken op het strand, maar deze week waren 4 laagjes kleding niet genoeg op de plek waar wij ons op dat moment bevonden. Het was ongeveer net zo koud als in Vessem en we kregen zelfs even te maken met een kleine sneeuwbui. Precies wat je je voorstelt als je denkt aan het mooie Spanje als je het mij vraagt. Na 1,5 uur achter de gids aangewaggeld te hebben, was de stenen tour af en reden we door naar het historische dorp Cuenca. We hadden het eerste uur vrije tijd, zodat we ergens iets konden eten en/of drinken. Dit hebben wij ons geen twee keer laten vertellen en zijn meteen opzoek gegaan naar een warm café. Hier hebben we even heerlijk opgewarmd met iets warms te eten en te drinken. Ondertussen had ik mijn 5e trui aangetrokken, omdat het nog steeds niet echt een aangenaam weertje was waar we mee te maken hadden. Toen we van plan waren de kou weer te gaan trotseren, ging het ook nog even regen om de full experience te krijgen natuurlijk. Gelukkig hield dit snel op en waren we niet als laatste op de afgesproken plek. Samen met 2 gidsen (1Spaanse, 1 Engelse) en de rest van de groep hebben we door het dorpje gewandeld en hebben de gidsen ons hier en daar ondertussen wat geschiedenis les gegeven over Cuenca. Om eerlijk te zijn vond ik dit toch een stuk interessanter dan stenen kijken. Na deze tour zijn we weer naar huis gescheurd en heb ik een lekkere warme douche genomen aangezien de ijspegels nog net niet aan mijn neus hingen. Over het algemeen een leuke dag, maar de kou had het toch ook wel goed verpest voor een groot deel. Als we het van de positieve kant willen bekijken, kunnen we wel zeggen dat deze dag de twee Nederlandse meisjes en mij letterlijk een stuk dichter bij elkaar heeft gebracht. Een lekkere warme knuffel is namelijk zo slecht nog niet als je jezelf in leven probeert te houden met -10 graden.

Vandaag en gister heb ik weer niet heel veel gedaan buiten school om. Ik ben vandaag wel even naar de biblioteca geweest om te leren, aangezien ik donderdag eindelijk mijn eerste examen heb om een niveau omhoog te gaan! Op dit volgende niveau is het als het goed is wat moeilijker en daar ben ik wel aantoe aangezien ik op dit moment blijf hangen in het niveau van namen leren over tapas. Ik geef dan toch de voorkeur aan grammatica als ik het voor het zeggen heb. Vrijdag weet ik al of ik geslaagd ben dus dit zal ik jullie zeker nog laten weten.

Ik heb daarnet ook even snel benoemt dat er een grote happening op de planning staat. Dit is de 50 en fabulous van mijn moedertje en Loes. En voor alle volgertjes die hier nog niet van op de hoogte waren, ik kom speciaal voor deze bijzondere gelegenheid helemaal terug naar Nederland gevlogen! Zoiets wil je natuurlijk ook gewoon niet missen. Omdat ik iets langer dan een avond blijf heb ik ook nog even de tijd om pepernoten in te slaan en in te pakken voor de reis naar Spanje. Sinterklaas komt dan misschien wel uit Spanje, maar hier in de mercadona heb ik ze nog niet gespot. Dus als je geluk hebt kun je dit weekend misschien wel een glimp opvangen van mijn knappe koppie!

Dit was het weer voor nu ik hoop dat jullie weer erg genoten hebben van mijn spectaculaire verhalen over mijn tijd hier!!!

¡Hasta luego! :)))

Reacties

Reacties

Hannie

Je hebt je avonturen goed op papier gezet. Misschien is journalistiek iets voor jou..........?
Leuk om te lezen en, het allerbelangrijkste, fijn dat het goed met je gaat. Tot zaterdag?

Oma Annie

Trijn Heel leuk, succes morgen met je examen en tot zaterdag, goede reis!

Je Bff

Misschien een alinea ertussen verder een degelijk bericht

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active