trinna-on-tour.reismee.nl

Bloggie 4

¡Buenas noches!

Daar ben ik weer. Deze keer met interessante verhalen over het thuisfront, de hotelschool, mijn examen en nog veel meer!!!!!!!!

Donderdag had ik mijn examen van het niveau A1. We zijn hier de hele ochtend mee bezig geweest. Het examen bestond uit vijf onderdelen: lezen, schrijven, luisteren, grammatica en spreken. Na deze uitdagende toets ben ik met de Nederlandse meisjes gaan lunchen bij een lekker sushi tentje. Vrijdag kregen we de uitslag van het examen en met een scoren van 90,7/100 mocht ik door naar het volgende niveau. Tijdens de les na deze onverwachtse uitslag hebben we niet heel veel meer gedaan. 'S middags ben ik voor de verandering weer even de stad in gegaan om te kijken voor een pakkende outfit, aangezien het feest de dag daarna was en ik nog steeds niks leuks gevonden had. Uiteindelijk ben ik weer op huis aan gegaan met een setje kleren, waarvan ik alleen het bovenstuk aan heb gedaan en het rokje toch weer heb terug gebracht. Zaterdagochtend ging om 7:30 de wekker, omdat de dag eindelijk (na een hele maand) was aangebroken dat ik Nederland weer even kon laten herinneren dat ik besta. Om 10:00 vertrok het vliegtuig en van 9:30 tot 9:45 was de gate open. Op mijn eigen, bekende manier, met hier en daar wat hobbels op de weg, had ik er het weer voor elkaar gekregen om precies op tijd aan te komen op het vliegveld. Toen ik na een lange reis van iets meer dan 2 uur aankwam op Eindhoven airport, stonden mijn grote zus en 'een vriend' van haar, mij al vol enthousiasme op te wachten. Het was ondertussen al ongeveer 13:00 en aangezien ik sinds 8:00 niet meer had gegeten was ik er wel weer klaar voor om mijn buik op te laten houden met 'zingen'. Gelukkig waren daar mijn reddende engeltjes (mijn persoonlijke ophaalservice) al met een heerlijke verrassing. Ze hadden een broodje carpaccio voor me mee genomen, de lieverds. Eenmaal thuis aangekomen sprong iedereen natuurlijk weer in mijn armen, wat ik ook wel begrijp aangezien ik het ben. De rest van de middag heb ik niet veel gedaan. 'S avonds daarentegen heb ik het behoorlijk druk gehad. Om 20:30 begon de 50 and fabulous, maar aangezien Floor en ik nog bezig waren met een verrassing voor onze ouders, kwamen wij stijlvol te laat. Eenmaal aangekomen heb ik behoorlijk wat mensen gesproken die benieuwd waren naar mijn ervaringen tot nu toe. Nadat ik deze een keer of 10 had opgenoemd aan verschillende mensen was het toch wel tijd om gewoon te gaan feesten. Wat later op de avond hebben we met de kids ook nog een te gekke 50 and fabulous quiz gehouden, met onder anderen een rollator race en foto vragen. Hierna begonnen de gasten wat losser te worden en kwamen er meer dansmoves tevoorschijn. Als je het mij vraagt was het een Brabants gezellig feestje met leuke mensen. Zondag heb ik eigenlijk ook niet heel veel uit gevoerd, maar ik heb wel even genoten van verschillende dingen die ik in Valencia mis, zoals wandelen met zonneschijn (roepnaam is Borre), de schone en frisse buitenlucht, pepernoten, vrienden en familie. Maandagochtend ging de wekker weer om 5:30 en was ik om 6:15, met een opnieuw volgeladen handbagage koffer weer onderweg naar het vliegveld. Ik ben deze dag niet naar school geweest en heb verder ook niet echt iets gedaan wat het waard is om aan jullie te melden. Gisteren was mijn eerste schooldag op mijn nieuwe niveau. Ik leer nu al andere tijden en ondanks dat het moeilijk is dit ook echt in de praktijk te brengen, ben ik toch wel blij dat er weer vooruitgang geboekt gaat worden. Na school zijn we met z'n 4en naar het strand gegaan, omdat we de zonsondergang wilden zien. Een klein min puntje was dat wij dachten dat de zon in de zee onder zou gaan. Dit was duidelijk niet het geval, waardoor de zonsondergang toch minder mooi was dan we hoopten. Ondanks dat was het wel gezellig en fijn om weer even iets gedaan te hebben in plaats van de hele dag in je appartement niks te doen. Vandaag zijn we na de les met z'n 3en naar de stad gegaan, omdat ik dus een kledingstuk, dat eigenlijk bedoelt was voor het feest, moest terug brengen. Hierna hebben we iets gedronken en zijn we weer naar huis gegaan. Aangezien het de laatste week is van 2 van de 3 meisjes, proberen we nog wat leuke dingen te ondernemen samen. Zo gingen we gisteren dus naar de 'zonsondergang' en gaan we morgen met zijn allen lunchen. Ik baal er erg van dat zij vertrekken, maar ondanks al mijn pogingen heb ik ze helaas nog niet kunnen overtuigen om te blijven.

Tussen al deze dingen door heb ik nu ook te horen gekregen dat ik maandag mijn tweede selectieronde voor de hotelschool heb. Aangezien dit vorig jaar helemaal verkeerd gegaan is, ben ik me hier op dit moment dus beter voor aan het voorbereiden. Als iedereen maandag een kaarsje voor me aansteekt, hoop ik dat het deze keer wel lukt. We gaan het meemaken...

Als ik iets gevonden krijg, zal ik nog wat leuke foto's van het feest toevoegen. Verder was dit het weer voor nu. Tot de volgende keer!!!!

¡Hasta luego! :)))

Reacties

Reacties

Jibbe

Nou hierbij mijn reactie dan ;)!
Zal maandag een kaarsje voor je aansteken. Succes!!

Opa

Ik heb de oude en de nieuwe bloggie's gelezen en de foto's bekeken. Leuk! Ik vroeg me af of de Moren verantwoordelijk zijn voor de vernieling van de kastelen. En, is het al gelukt om een nummer of i.d. te krijgen zodat je kunt werken? Nog een leuke tijd en tot de volgende keer.

Oma Annie

Mooi dat je nu de 2e selectieronde voor de hotelschool gehaald hebt.
Heel mooi en leuk de quiz die jullie samen op het gezellige feest deden. Weer een heel leuk verhaal en succes!
Groeten Oma.

Karin

Eindelijk de tijd gevonden om even al je bloggies bij te lezen....ik ga ervan uit dat het goedkomt met die hotelschool, maar als het niet....dan wordt (ben) je gewoon schrijfster ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active