trinna-on-tour.reismee.nl

Bloggie 5

¡Buenas noches!

Het heeft even geduurd, maar daar ben ik weer.

Afgelopen donderdag heb ik met de 3 Nederlandse meisjes geluncht in een heel leuk restaurantje dicht bij mijn casa. Hierna ben ik mee geweest naar het appartement van de twee meisjes die mij afgelopen weekend hebben verlaten, aangezien zij hun koffers nog moesten inpakken. Hier heb ik hun een beetje mee geholpen, omdat ik voor de verandering niet echt iets beters te doen had. Deze avond probeerde een van de meisjes al afscheid van mij te nemen 'voor de zekerheid', aangezien zij het laatste weekend met haar zussen ging spenderen. Ik heb echter het vermoeden dat ze dit vooral deed, omdat ze van me af wilde zijn. Vanwege het feit dat ze tot zondag nog hier bleef weigerde ik in te stemmen met dit afscheid om er zeker van te zijn dat ik haar nog een keer zou zien. Je kan namelijk niet vertrekken zonder afscheid en dit was geen afscheid. Vrijdag kwam ze in de pauze nog even langs met haar zussen en probeerde hierna weer van me af te komen door afscheid te nemen. Doorzettend als ik ben sloeg ik dit aanbod weer af, aangezien we die avond (bijna zeker) nog met zijn allen op stap zouden gaan. Uiteindelijk is dit plan toch niet door gegaan en ben ik alleen iets gaan drinken met het andere meisje (niet degene die steeds van me af wil komen). Hierna heb ik afscheid van haar genomen, omdat zij die volgende ochtend weer vroeg naar Nederland terug vloog.

Niet wetend wat ik verder moest doen zonder vrienden, ben ik me goed gaan voorbereiden op het interview voor de hotelschool. Die avond heb ik het na een onzekere tijd van wachten, plannen, passen en meten ook nog voor elkaar weten te krijgen om nog even afscheid te gaan nemen van die meid die dat al 2x eerder wilde doen. Ik heb hiervoor langer moeten lopen dan dat ik daadwerkelijk met haar heb gekletst. Aangezien zij een strakke planning had staan om zoveel mogelijk leuke dingen met haar zussen te doen, in een zo kort mogelijke tijd. Ondanks het feit dat ik dus maar een half uur met haar heb kunnen kletsen vond ik het gezellig. Ik baalde wel toen ik daadwerkelijk ging, omdat ik een hele leuke tijd met hun twee heb gehad en ze me nu gewoon hebben verlaten. Maar ja that's life. Door deze ingrijpende gebeurtenis was ik zaterdag en zondag erg depressief. Gelukkig had ik op zondag de als laatst overgebleven van de drie nog, om me er een beetje bovenop te helpen. Aangezien ik die dag erna mijn interview had en zij moest leren voor haar examen wat eraan zat te komen, besloten we dit samen te doen. Verder heb ik het afgelopen weekend niet echt iets spectaculairs gedaan.

Maandag was het moment dan toch weer daar; de 2e selectieronde voor de hotelschool. Om 13:00 was ik uit en om 15:00 had ik het Skype-gesprek. Ik was de hele week al behoorlijk zenuwachtig en dit werd er ook niet minder op, op de dag zelf. De ene keer dacht ik dat het wel goed zou komen en vervolgens had ik het idee dat ik net zo goed vast een leuk plekje in Italië kon gaan uitzoeken, om volgend jaar mijn tussenjaar door te brengen. Uiteindelijk ben ik toch behoorlijk rustig het gesprek in gegaan en denk ik dat het behoorlijk goed ging. Wat ik in ieder geval met zekerheid kan zeggen is dat het beter ging dan vorig jaar, maar dat was ook niet heel moeilijk om te overtreffen. Of het me deze keer wel is gelukt, durf ik geen uitspraak over te doen. Wel denk ik dat ik mijn kansen dit jaar in ieder geval een stuk hoger kan inschatten. Laat die kaarsjes dus allemaal nog maar even aan totdat ik de uitslag heb ontvangen!!!

Dinsdag was het hier spontaan even zomer in november, met een prima temperatuurtje van 23 graden en een felle zon. Aangezien het Nederlandse meisje moest leren en ik verder niemand meer overheb, ben ik met een meisje uit Taiwan naar het oude deel van Valencia gelopen. Hier hebben we een ijsje gegeten en gekletst over van alles. Het interessante van zoiets vind ik, dat je dingen te weten kan komen over andere culturen en die van jouw met anderen kunt delen. Dit heb ik dan ook met plezier gedaan. Gisteren heb ik bij dit meisje geluncht en heb ik een paar woordjes in het Chinees en Taiwanees van haar geleerd. Natuurlijk heb ik haar ook wat woorden van onze prachtige taal bijgebracht. Vandaag heb ik met het Nederlandse meisje bij haar geluncht en zijn we daarna ergens iets gaan drinken in een gezellig restaurantje/hotel. Ik moet ook nog steeds werk gaan zoeken, dus ik moet even mijn CV naar het Spaans vertalen en de straat op gaan. Dat restaurantje waar ik vandaag was zag eruit als een leuke werkplek, dus wie weet ga ik het daar wel proberen. Morgen is Black Friday dus dat betekent lekker de stad in om te gaan shoppen!!!

Ik zal jullie op de hoogte houden over de hotelschool en over mijn zoektocht naar werk als ik hier meer informatie over heb. Voor nu ga ik het hier weer bij houden. Bedankt voor het lezen en tot de volgende!

¡ Hasta luego!!!!!!! :)))

Reacties

Reacties

Karin

Wat knap dat je zo snel na je “depressie”? alweer nieuwe vriendinnen vindt, Enne....we duimen ?hier mee voor je plekje in Maastricht!

Oma Annie

Trijn de gewijde kaars heeft maandag speciaal gebrand voor een goede uitslag voor je 2e selectieronde voor de hotelschool.
Gr. Oma.

Oma Toos

Wat leven we allemaal mee met brandende kaarsjes en duimpjes. We hopen dat het deze keer gelukt is troebele trina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active