trinna-on-tour.reismee.nl

Bloggie 7

¡Buenas noches!

Ik ben weer terug van weg geweest. Volgens mij heb ik in het vorige bloggie gezegd dat er de volgende keer iets minder tijd tussen zou zitten voor ik er weer een zou schrijven, maar dat is helaas mislukt. Inmiddels is het dus alweer 2 weken gelden dat ik iets van mij heb laten horen, dus daar gaan we weer.

We zijn gebleven bij donderdag 12 december. Gedurende de dag niet veel gedaan, naast naar school gaan natuurlijk. 's avonds daarentegen, ben ik samen met mijn Koreaanse vriendin naar een intercambio gegaan in een bar vlakbij mijn appartement. Voor de minder geleerden onder ons die niet weten wat een intercambio inhoudt volgt hier een korte uitleg. Het idee is dat er een avond in een bar georganiseerd wordt voor mensen die een bepaalde taal willen leren. In de intercambio waar ik heen ben gegaan wilden de meeste mensen Engels of Spaans leren, maar het was ook mogelijk om aan een tafel te gaan zitten om bijvoorbeeld Italiaans of Frans te praten. Als je het mij vraagt is dit een hele leuke manier om een taal sneller en beter onder de knie te krijgen én om nieuwe mensen te leren kennen. Tot nu toe ben ik nog niet vaker geweest, maar dat wil ik wel gaan doen. Vrijdag heb ik met het Koreaanse en het Taiwanese meisje ergens geluncht, omdat het de laatste dag van het Taiwanese meisje was. Verder geen spannend weekend beleefd. Zaterdag en zondag ben ik naar het centrum gelopen, omdat het lekker weer was. De ene keer om een kledingstuk te ruilen en de tweede keer heb ik met de Koreaanse vrouw rondgelopen.

Maandag tot en met woensdag zijn samen te vatten in; FaceTimen, kerstkaarten maken en leren omdat ik vandaag (26 dec, of terwijl tweede kerstdag) weer examen had om een niveau omhoog te gaan. Donderdag heb ik in de avond, samen met hostoma pepernoten gemaakt, omdat we vrijdag kerst op school vierde. Hiervoor mocht je als je dat wilde, typisch eten uit je eigen land maken en meenemen. Ik vond het dus een briljant idee om pepernoten te maken en dat heb ik dan ook geprobeerd. Echter is de uitdaging wel groter als je ten eerste, zelf de speculaaskruiden moet maken en ten tweede, niet alle benodigde specerijen gemalen kunt kopen. Voor een eerste keer pepernoten maken in Spanje, was ik uiteindelijk toch best tevreden met het eindresultaat, ondanks dat het verschil duidelijk te proeven was. Aangezien hostoma ze lekker vond, durfde ik het wel aan om ze de volgende dag mee naar school te nemen. Dit brengt ons dus ook bij vrijdag, de dag van het kerstfeest. Het fuifje begon om 14:00 en omdat ik om 13:00 al uit was heb ik eerst wat gedronken met de Koreaanse vrouw, om vervolgens weer terug naar school te gaan. Het feit dat er veel mensen met verschillende nationaliteiten rondlopen op school, zorgde ervoor dat er van alles te eten was. Uiteindelijk heb ik dus een prima lunch gehad met goed gezelschap, waarbij ik ook weer wat andere mensen heb leren kennen. Zaterdag weer naar de mooie gebouwen gelopen, omdat ik toch iets moest doen met mijn dag en het weer boven de 20 graden was. Zondag naar een winkelcentrum geweest waar ik nog niet eerder geweest was, om op zoek te gaan naar een kerststal. Hostoma had haar namelijk laten vertellen dat er een grote stond in dat winkelcentrum. Uiteindelijk niet meer gevonden dan een hoop winkels en een kermis. Niet dat het echt veel met me deed, aangezien ik vooral gewoon even naar buiten wilde.

Afgelopen maandag ben ik na de les op school gebleven om te leren, aangezien ik de dag na kerst examen had en toch wel graag wilde slagen. Uiteindelijk meer gedaan alsof ik aan het leren was, dan daadwerkelijk geleerd te hebben, maar het idee was leuk. Dinsdag middag ben ik op pad geweest om wat kleinigheidjes te zoeken voor kerst. Ook heb ik een pakket ontvangen van mijn lieve familietje met leuke cadeautjes en etenswaren uit Nederland in de sfeer van kerst. Er zaten bijvoorbeeld lekker warmen sokken en lampjes om mijn kamer gezellig te maken in. Als ik mijn favoriete cadeau zou moeten opnoemen, zou ik zeggen dat dat het stuk kaas uit Nederland is wat ze er ook in hadden gedaan. Aangezien ik het namelijk allemaal niet zo breed heb, moet ik het normaal gesproken doen met de goedkoopste kaas die ik kan vinden. Dit heeft als effect dat het al even geleden is dat ik echt lekkere kaas heb gegeten. Hier kan ik als kaasliefhebber behoorlijk van balen. Daarom ben ik erg content dat ik nu weer kan genieten van de kaas van de kaasboer. Nu ik jullie in heb gelicht over dit kaasverhaal is het tijd om weer door te gaan met andere zaken. 'S avonds ben ik met drie mensen bij een Italiaans restaurant in het centrum wat gaan eten en daarna hebben we bij een barretje nog wat gedronken. Dat was dus mijn kerstavond. Op eerste kerstdag waren we vrij van school en ben ik 's middags thuis gebleven, omdat ik moest leren. Daarna ben ik nog naar de Koreaanse vrouw gegaan en hebben we samen genoten van een luxe kerstdiner, bestaande uit kant en klare pizza, sla, fruit en wat snacks. Ik vond het heel gezellig, maar ben wel weer op tijd naar huis gegaan, omdat ik er vandaag gewoon om 07:45 weer uit moest. Aangezien ze in Spanje geen tweede kerstdag hebben, was dit mijn kerst van 2019. Ook al was dit niet mijn favoriete manier om kerst te vieren, ben ik toch nog best tevreden met hoe ik het ben doorgekomen. Volgend jaar zou ik het daarentegen toch wel graag weer gewoon met mijn familie en vrienden in Nederland willen vieren, maar wie weet waar ik me volgend jaar rond deze tijd bevind. De tijd zal het leren heb ik me laten vertellen. Vandaag heb ik mijn tweede examen gemaakt. Dit ging heel goed voor mijn gevoel en het was ook makkelijker dan verwacht. Ik weet natuurlijk morgen pas of ik geslaagd ben, maar ik ben er vrij zeker van dat ik me maandag in niveau B1 zal bevinden.

Het Spaans spreken gaat over het algemeen ook steeds beter. Dit komt doordat ik alle verschillende tijden onderhand wat beter onder de knie krijg en omdat ik buiten de lessen om ook bijna alleen maar Spaans praat tegen de mensen die ik spreek. Dit versneld het proces behoorlijk.

Ik ga ervanuit dat er in januari weer meer nieuwe mensen naar onze school zullen komen en het dan dus weer wat levendiger gaat worden. Aangezien nieuwjaar volgende week is, is dit moment al behoorlijk dichtbij en ik heb er helemaal zin in. Ik vind het namelijk leuk om mensen uit andere landen te leren kennen, maar op dit moment is het mij allemaal toch wel heeeeeel Chinees bij ons op school. Ik ben op dit moment de enige Europeaan tussen alleen maar Aziatische mensen in mijn klas, dus ik ben er wel weer klaar voor om wat Europeanen rond te zien lopen.

De hotelschool heeft nog steeds niks laten weten dus dat zal pas na de kerstvakantie worden en alle bedrijven waar ik heb gesolliciteerd laten me ook nog steeds wachten. Ik zal dus nog maar een keer de straat op moeten gaan om te solliciteren...

Voor nu was dit het weer, tot de volgende keerrrr.

Iedereen een Feliz Año Nuevo gewenst!!!!!

Hasta luegooo!!! :)))



Reacties

Reacties

Inge

Querida Trijntje, ¡qué aventura!
We duimen voor je B1 kwalificatie en goede berichten van de Hotelschool. Prospero año nuevo!

Oma Annie

Ja het zou heel fijn zijn als je de uitslag van je examen en toelating op de Hotelschool snel krijgt.
De Kerstkaart was prachtig met mooie foto's en een leuk verhaal, nogmaals dank je wel.

Karin

Wowowow, wat een avonturen weer...ook wij hadden deze keer maar 1 kerstdag en die was met zwemmen in de zee en bbq op de camping. Volgend jaar maar weer met z’n allen dus?!

Oma Annie

Trijn hoe gaat het? Heb je inmiddels wat gehoord van de hotelschool? Zijn er weer Europese dames gearriveerd? Hier oké, groeten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active