trinna-on-tour.reismee.nl

Bloggie 8

¡Buenas tardes!

Om te beginnen wil ik graag mijn excuses aanbieden, aangezien het deze keer niet 2, maar zelfs 3 weken geleden is sinds mijn laatste update over mijn leven hier. Ik wilde hem eigenlijk afgelopen vrijdag online zetten, maar door wat technische problemen hier en daar heb ik dit verhaal 2x opnieuw moeten schrijven. Daarbij liet de wifi mij ook in de steek het afgelopen weekend dus vandaar dat het nóg later is geworden. Gelukkig is iedereen dat wel gewend van mij als lid van de familie Verkooijen. Aangezien lang niet alle dagen even spectaculair waren, ga ik jullie niet vervelen met uitgebreide beschrijvingen van iedere dag. De meest interessante dagen zal ik in de schijnwerpers zetten en daarbij geef ik jullie natuurlijk ook weer een algemenen update over mijn ervaringen tot nu toe. In ieder geval weer veel leesplezier gewenst!!

Mijn vorige bloggie heb ik afgesloten met een cliffhanger, omdat ik op dat moment net mijn examen had gemaakt om weer een niveautje omhoog te kunnen gaan. Hier had ik nog geen uitslag van gekregen en ik heb jullie dus 3 weken op het antwoord laten wachten, maarrrrrr ik ben.....tromgeroffel……geslaagd! Met 85,4/100 mocht ik de week erop beginnen aan het volgende niveau. Het aantal punten is helaas wel iets minder dan de vorige keer, maar ik mag nog steeds niet klagen.

Omdat ik dit op vrijdag te horen kreeg en het daarna dus weekend was, ben ik die avond met wat mensen op stap gegaan om het te vieren. Eerst hebben we bij iemand thuis alvast een drankje gedaan en daarna hebben we de taxi naar club Mya gepakt. Daar heb ik een hele leuke, maar voor de verandering ook weer lange avond gehad. Hier begint het feestje namelijk pas op gang te komen rond de tijd dat ik in Nederland alweer uitgefeest in mijn bedje zou liggen. Deze reden en het feit dat ik nog een keer helemaal terug ben gegaan om mijn jas op te halen (ik kwam er thuis pas achter dat ik deze vergeten was), zorgden er samen voor dat ik weer bijna de zonsopgang heb mee kunnen maken. De volgende dag heb ik dus lekker uitgeslapen en de rest van het weekend heb ik niet echt blogwaardige dingen uitgevoerd.

We maken een kleine sprong vooruit, naar dinsdag 31 december, beter bekend als oudejaarsdag. Aangezien ik dit jaar geen 2 weken kerstvakantie had zoals ik dat gewend ben, begon deze dag als een normale schooldag. ’S avonds ben ik met 3 Chinezen, ergens sushi gaan eten. Hierdoor was ik natuurlijk al meteen helemaal in de ‘oud op nieuw’ stemming, want wie gaat er nu niet op oudejaarsavond met 3 Chinezen (waarvan je er 2 nog nooit hebt ontmoet) sushi eten in het centrum van Valencia. Voor mij klinkt dit niet meer dan logisch. Na dit etentje zijn we met de metro naar la plaza Ayuntamiento gegaan. Hier hing een wat feestelijkere sfeer dan in het restaurant moet ik eerlijk zeggen. Het was er leuk versierd met lichtjes, er was muziek en het stond er bomvol met mensen. Samen met al deze mensen hebben we gewacht tot het 00:00 was. Toen het zover was, werd er een hoop mooi siervuurwerk afgestoken (een verschil met Nederland is dat het vuurwerk hier over het algemeen gezamenlijk wordt afgestoken en niet door vriendengroepen of families) en begon iedereen ijverig met het eten van druiven. Dit klinkt misschien wat raar als je het zo voor het eerst hoort, maar in Spanje hebben ze een bepaalde traditie met nieuwjaar. Als de klok 00:00 slaat, is het de bedoeling dat je bij elke klokslag een druif eet. De snelle rekenaars komen dan op een hoeveelheid van 12 druiven per persoon uit. Ik weet niet precies welke spannende legende hierachter zit, maar als je dit doet zou je in het nieuwe jaar geluk moeten hebben. Als inmiddels bijna echte Spanjaard heb ik hier natuurlijk zonder enig verzet aan deelgenomen. Hierna was het tijd om iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen. Gezien de hoeveelheid mensen met wie ik deze avond vierde, was ik hier zo mee klaar. Althans, met de mensen in ‘real life’. Ik werd namelijk niet veel later dan 00:00 gebeld door mijn lieve vrienden in Nederland, die het duidelijk een stuk bonter aan het maken waren dan ik. Ik heb wel tig mensen door de telefoon horen schreeuwen dat ze me een gelukkig nieuwjaar wensen. Fijn dat ze tussen het feesten door ook nog even aan mij hadden gedacht. Na deze hele happening zijn we vrijwel meteen weer op huis aan gegaan. Chinezen vieren nieuwjaar namelijk niet zo uitbundig als wij (daarbij hebben zij ook Chinees nieuwjaar wat pas rond eind januari is) en zijn het over het algemeen geen echte feestbeesten zoals de gemiddelde Europeaan. Op stap met nieuwjaar zat er dit jaar dus niet in voor mij. Hierdoor was ik rond 1:15 alweer thuis (het was nóg eerder geweest zonder de reistijd). Zelfs hostoma was nog later thuis dan ik en zij schrok hier ook van toen ze dat merkte. Uiteindelijk ben ik vrijwel meteen in mijn nestje gekropen. Ik vind het jammer dat ik niet in Nederland was met mijn vrienden en familie om nieuwjaar te vieren, maar dit was wel weer een keer anders dan anders en ik heb er dus wel weer een nieuwe ervaring bij.

De vrijdag hierna ben ik na school met 2 Koreaanse meisjes ergens wat gaan drinken. Tijdens het theeleuten kwamen we op het idee om die zaterdag op stap te gaan. Aangezien ik vond dat ik nog iets in te halen had door nieuwjaar en omdat ik over het algemeen niet vies ben van een feestje vond ik dit een uitstekend plan. Zaterdag ben ik ’s middags eerst naar Alboraya gewandeld (dorpje naast Valencia) en ’s avonds zijn we dus met zijn drieën opstap gegaan. We zijn begonnen in een bar dichtbij huis om alvast in de stemming te komen en daarna hebben we ons voor de verandering weer verplaatst naar club Mya. Hier heb ik weer een hele leuke avond gehad. Mede door het feit dat op deze avond héél de club vol stond met Nederlanders. Er waren op dat moment minimaal 4 Nederlandse voetbalteams op trainingskamp in Valencia en zij bevonden zich op de zaterdagavond natuurlijk allemaal in de bekendste club van de stad. Ik vond het heel fijn om weer een keer een hele avond in mijn eigen taal te kunnen praten tegen de mensen om me heen. Dit heb ik de afgelopen tijd namelijk alleen maar tegen mijn telefoon gedaan tijdens het face timen. Ik heb het dus goed naar mijn zin gehad en jullie kunnen wel raden dat het weer een latertje is geworden.

Zondag eerst heerlijk uitgeslapen en rond 17:00 er weer op uit gegaan naar la plaza Ayuntamiento. Op deze dag werd namelijk de intocht van los Reyes Magos gehouden. Dit feest is te vergelijken met Sinterklaas in Nederland. Hier zijn dus natuurlijk alle kleine kinderen heel enthousiast over, waardoor heel het plein vol stond met ouders en kinderen om de intocht te zien. Deze intocht heeft iets weg van een carnavalsoptocht zoals wij ze kennen, maar dan met een ander thema. Ik stond wat verder naar achteren waardoor ik het niet allemaal even goed heb kunnen zien, maar wat ik heb gezien was heel mooi. Op het eind werd er nog een vuurwerk show gehouden en daarna ben ik weer naar huis gegaan. De dag erna was het de echte feestdag voor los Reyes Magos, wat betekende dat de school gesloten was. Het hoogte punt van de dingen die ik heb ondernomen op deze dag was hardlopen, dus dat zegt wel weer hoe feestelijk hij was.

Dinsdag was het in mijn ogen de dag waarop er voor het eerst weer Europeanen konden komen. Uiteindelijk viel het aantal behoorlijk mee, maar ik ging er ook niet vanuit dat in één dag ineens heel de school weer vol zou zijn gelopen met ze. Wel zit ik nu alweer een paar weken bij 1 Franse jongen, 1 Marokkaanse jongen en 1 Oostenrijks meisje in de klas. Ook al praat ik tot nu toe niet heel veel met hen, het is in ieder geval wel fijn dat ik niet meer de enige Europeaan ben in een klas vol Aziaten. Ik hoop natuurlijk dat er nog meer bij gaan komen waar ik het goed mee kan vinden, maar het is dus het geval dat de school normaal weer wat voller begint te raken vanaf de week nadat ik klaar ben met de cursus… In principe heb ik aan een persoon waarmee ik mijn dagen kan doorbrengen genoeg, dus dat zou best een haalbare doelstelling moeten zijn volgens mij. We zullen zien of er morgen weer wat nieuws rondloopt.

De dagen die hierop volgde zijn samen te vatten in: kledingwinkels afgaan onder het motto ‘kijken, kijken, niet kopen’, tapas eten met een Chinees meisje, wandelen door een gevaarlijke buurt zonder dat ik dat wist, zelfgemaakte zwarte rijst eten, nog meer wandelen door veilige buurten, heel veel face timen en héél veel duimen voor de hotelschool. Hier heb ik namelijk nog steeds niets van gehoord, maar ik denk dat het komende week eindelijk zover is. Vorig jaar kreeg ik namelijk ook rond die tijd te horen dat het er niet in zat. Ik ga er nu vanuit dat ze me het weer rond dezelfde tijd laten weten en ik hoop met het tegenovergestelde nieuws deze keer. Ik hou jullie op de hoogte.

Afgelopen dinsdag heb ik weer een wat intensievere dag gehad, want een vriend van het Rythovius kwam een dagje op bezoek! Maandag avond kwam hij aan en woensdag ochtend vertrok zijn vliegtuig alweer vroeg, waardoor we precies 1 dag hadden om gezellig bij te kletsen en dingen te ondernemen. We hadden om 10:00 afgesproken bij de Mercado Central. Ik was héél blij toen ik hem zag, want ik was weer even met iemand van thuis. We zijn meteen de Mercado Central in gegaan en hebben daar wat rondgekeken. Daarna zijn we wat door de stad gaan lopen en hebben we ergens wat gedronken. Om ons wat sneller te kunnen verplaatsen besloten we 2 fietsen te huren. Aangezien ik al 3 maanden niet meer op een fiets had gezeten vond ik het leuk om weer een keer al fietsend van plek naar plek te kunnen gaan. Eerst zijn we naar la Ciudad de las Artes y las Ciencias gefietst en hebben we deze mooie plek even bewonderd. Daarna gingen we naar het oude deel van de stad om ergens wat tapas te eten. Na het eten zijn we de fietsen terug gaan brengen en hebben we nog wat rondgekeken in de kledingwinkels. Hierna hebben we allebei even een korte stop langs huis gemaakt en spraken we om 20:30 weer af op het strand om een leuk tentje te zoeken waar we paella konden eten (tip van Trijn: aan het strand hebben ze schijnbaar de beste paella in Valencia). Uiteindelijk kwamen we uit bij el Cuso, waar we onder het genot van een alcoholisch natje hebben genoten van een bord paella. Dit was natuurlijk allemaal super gezellig, maar het leukste vond ik dat we de hele dag hebben kunnen bijkletsen en dat ik iemand van thuis om me heen had. Het enige jammere van deze dag was dat het er niet meer konden zijn. Als iemand door het lezen van dit bezoek ook zin krijgt om een paar vrije dagen door te brengen in Valencia samen met mij, is dat zeker mogelijk! Geef maar even een belletje wanneer je langskomt (let op: vlucht, verblijf en alles wat geldkost niet inbegrepen. Mijn gezelligheid vind ik voldoende).

De rest van de week weer niet veel interessants gedaan. Vrijdag heb ik gezellig wat gedronken met de Koreaanse vrouw en gisteren ben ik me in gaan schrijven bij de sportschool! Geloof het of niet, maar ik heb helemaal zin om te gaan sporten. Ik heb al 3 maanden niet echt gesport en dat is wel te merken. Ik had al niet veel spieren, maar nu is echt alles weg volgens mij. Nu ben ik er dus weer klaar voor om conditie en spieren te krijgen en dunner te worden. Aangezien ik vrije tijd genoeg heb en ik hiervoor moet betalen ben ik van plan optimaal gebruik te gaan maken van mijn 1 maand durende lidmaatschap. Hier begin ik morgen meteen mee. Zin in!!

Over het algemeen ben ik nog steeds heel blij dat ik deze Spaans-cursus doe. Ik vind het super leuk om erover na te denken dat ik me kan redden in het Spaans en dat ik hopelijk over 2 maanden ook hele verhalen kan vertellen zonder al teveel grammatica fouten. Het moeilijke vind ik wel dat ik hier heel veel alleen ben. Nu vind ik het niet erg om even alleen te zijn, maar volgens mij ben ik niet op deze wereld gezet om altijd alleen op pad te zijn. Ik heb nu wel genoeg over het leven nagedacht en zou het wel weer fijn vinden om wat meer mensen om me heen te hebben. Ik ben benieuwd wat deze komende 8 weken mij nog gaan brengen. De tijd zal het leren zeggen ze dan wel eens.

Dit was het weer voor nu, ik hoop dat jullie je weer hebben vermaakt tijdens het lezen van mijn bloggie. Ik ga mijn best doen om de volgende niet pas over 3 weken online te zetten, maar ik beloof niks, want zoals jullie zien gaat dat soms fout. In ieder geval weer bedankt en tot de volgende!

¡Hasta luegooo! :)

Reacties

Reacties

Oma Annie

Dank je Trijn voor je verslag van de laatste weken, altijd leuk om te lezen.
De kaars brand o.a. als ondersteuning voor toelating tot de Hotelschool.
Succes met je cursus Spaans!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active