trinna-on-tour.reismee.nl

Bloggie 10

¡Buenos días!

Het heeft deze keer toch weer iets langer geduurd, maar aangezien jullie dit onderhand wel gewend zijn van mij, ga ik hier mijn excuses niet meer voor aanbieden. Ik heb deze afgelopen weken weer wat blogwaardige dingen mee gemaakt, dus als je er benieuwd naar bent lees dan lekker door. Veel leesplezier!

We zijn bij het laatste weekend van januari geëindigd. In dit weekend kwam het idee dat ik graag een pony zou willen, ineens in me op. Dan heb ik het natuurlijk niet over het dier, maar over een pony in mijn haar laten knippen. Aangezien ik na het zien van verschillende mooie kapsels met een pony steeds enthousiaster werd over dit idee, besloot ik om hier die dinsdag erop voor op pad te gaan. Ik had wel wat op het internet gekeken voor kapperszaken die goed aangeschreven stonden, maar uiteindelijk ben ik toch bij zomaar een zaak binnengelopen. Dit was misschien niet het slimste plan ooit, maar ja daar is achteraf niks meer aan te doen. ik had niet echt het idee dat de kapper wist wat hij aan het doen was, wat tot gevolg had dat ik met een te lange en scheve pony de zaak verliet. Met een beetje creativiteit en heel veel geduld heb ik er naar mijn idee zelf nog iets van weten te maken. Ik moet wel zeggen dat áls ik er nog een keer een wil laten knippen, dat ik dit dan gewoon bij mijn kapper in Vessem ga laten doen. Ik raad je ook aan om eerst even naar de reviews van een kapperszaak te kijken waar je nog nooit bent geweest, voordat je naar binnen gaat. Maar goed dat kan eigenlijk iedereen wel bedenken en ik weet dus ook niet precies wat er door mijn hoofd ging toen ik deze zeer noodzakelijke stap achterwegen liet in mijn zoektocht. Voor nu probeer ik het er in ieder geval een beetje vertoonbaar uit te laten zien en volgens mij gaat dat meestal aardig goed.

Verder zou dat Belgische meisje eigenlijk ook komen in diezelfde week, maar dat feestje is dus niet door gegaan. Het bleek dus het geval te zijn dat zij deze accommodatie alvast had geboekt voor volgend jaar. Je kan er ook niet vroeg genoeg bij zijn. Hierna waren de plannen dus veranderd en zou er een mevrouw van 60 komen om me deze laatste weken te vergezellen. Ook dit is uiteindelijk wat anders gelopen. Ze zou die zondag aankomen en hostoma heeft dus de hele avond op haar gewacht. Aangezien ze er maandag nog niet was heeft hostoma gebeld en bleek het dat de mevrouw een andere verblijfplaats had geregeld, omdat dit appartement te ver van haar school af was. Dit was ze alleen even vergeten te melden. Kan gebeuren toch? Lang verhaal kort; ik zit hier nu dus nog steeds alleen met hostoma in haar appartement.

We maken even een sprongetje in de tijd naar een weekend later, of terwijl vorig weekend. Dit was het hoogtepunt van deze afgelopen weken en staat ook hoog op de ranglijst van alle dingen in het algemeen die ik hier heb gedaan. Ik keek al behoorlijk lang uit naar dit weekend, omdat mama dan eindelijk een paar dagen langs zou komen. Wat ik alleen niet doorhad was dat ze niet alleen kwam. Ik was rond 18:30 naar het vliegveld gegaan met een koffertje om mama op te halen, zodat we daarna samen naar ons appartement zouden kunnen gaan. De vlucht was wat vertraagd dus ik had al iets langer staan wachten tot mama er was. Aangezien het een hele wereldreis geweest was van Nederland naar Spanje moest mijn moedertje ergens haar blaas legen. Ik vertelde haar dat er als het goed is wel een wc was onderweg naar de metro en dat we dus wel vast die kant op konden lopen. Mama deed een beetje vaag en liep steeds de andere kant op te ‘zoeken’ naar een wc. Niks vermoedend dacht ik nou helemaal prima, laat maar doen ik heb tijd genoeg. Ineens hoorde ik gegil en toen ik rechts van me keek zag ik dat er 2 mensen op me af aan het rennen waren. In eerste instantie dacht ik: waarom rennen deze personen recht op mij af, als zij naar iemand toe willen kunnen ze ook om me heen lopen in plaats van dwars door mij heen. Daarna zag ik dat de eerste persoon een Beerze trui aanhad, maar voor ik kon bedenken dat zij dus op mij af aan het rennen waren hadden ze me al vastgepakt en stond ik te knuffelen met mijn besties Fleur en Marit!! Samen met hun moeders en mijn moedertje was er schijnbaar het plan ontstaan om mij als verrassing op te komen zoeken met z’n 5e en dit is dus eindelijk ook door gegaan. Nu zal ongeveer iedereen die dit leest allang geweten hebben dat mama niet alleen kwam aangezien schijnbaar ongeveer heel Vessem al van dit complot op de hoogte was en het eigenlijk een wonder was dat ik het zelf nog niet doorhad, maar goed. Na deze super leuke verrassing zijn we met zijn alle naar ons appartement in het centrum gegaan om de spullen te droppen, om vervolgens weer meteen de straat op te gaan om een eettentje te zoeken. Hierin waren we niet al te kieskeurig aangezien het onderhand al ongeveer 21:00 was en iedereen behoorlijke trek had gekregen. Bij een leuk restaurantje niet ver van ons appartement af hebben we heel lekker gegeten en hierna hebben we allemaal ons bedje vrijwel meteen opgezocht, om de volgende dag weer vroeg uit de veren te kunnen. De twee dagen daarna bestonden uit veel cafeetjes en restaurantjes af gaan, rond fietsen door de mooie stad, genieten van het lekkere weertje, een bezoekje brengen aan het strand, een keer op stap gaan en héél veel kletsen en lachen! Het enige jammere van heel dit weekend was het moment dat zij weer weg gingen, omdat het er na 2 dagen alweer op zat. Maar aangezien ik nieuwe energie had gekregen van deze paar dagen én het feit dat mijn avontuur er over een paar weekjes alweer op zit, maakte dit het toch iets minder moeilijk om afscheid te nemen voor de laatste lootjes. Ik vond dit echt een súper leuke verrassing en naar mijn idee hebben we er een top weekendje van weten te maken met z’n 6e. Super bedankt hiervoor allemaal! Dit is zeker voor herhaling vatbaar als je het mij vraagt.

Afgezien van dit weekend beleef ik hier op het moment geen al te wilde avonturen. Ik geniet van het mooie weer (met temperaturen rond de 20 graden en een lekker zonnetje hoor je mij niet klagen), ik ga soms naar een intercambio, ik sport, ik facetime behoorlijk veel, ik ga wandelen ik pak wel eens een terrasje met schoolgenootjes en niet te vergeten; ik heb deze week weer een examen gemaakt. Hier heb ik de afgelopen week voor proberen te leren, maar meestal eindigden dat in bellen met iemand of zo lang uitstellen dat ik het een slimmer plan vond om het op te schuiven naar de volgende dag. Desalniettemin heb ik hem toch weer weten te halen met een score van 85,2/100!! Ik weet trouwens niet precies wat er mis is gegaan, maar van de 9 mensen in mijn klas zijn er maar 3 die het gehaald hebben. Maar goed ik ben in ieder geval blij dat ik 1 van die 3 personen ben en ik mag komende week dus beginnen aan het niveau B2. Het is al zeker dat ik geen examen meer kan doen in dit niveau, omdat ik daarvoor niet meer lang genoeg hier ben, maar ik heb nog wel 4 weken om het praten wat vloeiender en correcter te krijgen dus daar ga ik mijn best voor doen.

Ik weet niet wat het is met de mensen op school, maar rond deze tijd van het jaar komen er gewoon niet veel mensen van rond mijn leeftijd volgens mij. Eigenlijk iedereen is wel ouder en over het algemeen maakt dat niet heel veel uit, maar met de meeste scheelt het best wel wat jaartjes. Ik kan er dus wel gewoon mee kletsen en misschien een keer iets mee drinken bijvoorbeeld, maar ik verkies op dit moment op stap gaan met iemand van rond de 17 toch boven iemand rond de 34 als ik eerlijk ben… Het fijnste zou dus zijn als er gewoon iemand zou komen van rond mijn leeftijd waarmee ik het goed kan vinden, zoals ik eigenlijk al de hele tijd hoop. Dit blijft dus nog altijd mijn wens en ik hoop dat er voor deze laatste weken nog een verrassing uit de lucht komt gevallen. Zo niet dan ga ik mijn dagen vol maken door nog wat meer over de stad en misschien de dorpjes er omheen te weten te komen. Dan moet het wel goed komen aangezien ik deze laatste weken ook nog verschillende bezoekjes krijg waardoor ik het in ieder geval niet alleen af ga sluiten!

Voor nu was dit weer de update, ik heb respect voor je als je weer tot hier bent weten te komen en ik hoop dat je het leuk vond om te lezen! Zo niet, voel je vooral niet verplicht om me te blijven volgen, want daar bereiken we uiteindelijk niet echt iets mee. In ieder geval bedankt voor het lezen en hopelijk tot de volgende keer!!

¡Hasta luegooo!!! :))

Reacties

Reacties

Hannie

Blij genieten van je laatste periode en maak mooie herinneringen voor later ?

Oma Toos

Leuk verhaal Trijn. Jammer dat er nog geen maatje voor je is. Maar doe nog maar een paar weken goed je best in het Spaans, dan kan jemig misschien ook nog wat Spaans bijbrengen en kunnen wij misschien wel eens een leuk Spaans gesprekje voeren samen. Veel lieve groetjes

Oma Annie

Trijn, weer een heel leuk verhaal. Ook een heel grote verrassing dat je moeder en je beste vriendinnen je op kwamen zoeken. Niet alleen Vessem was op de hoogte van de verrassing wij ook! Gelukkig hadden jullie het heel gezellig samen en veel beter weer dan wij hier met flinke stormen, afgebroken takken van de bomen en kapotte dakpannen op veel plaatsen. Proficiat met het behalen van je volgende examen en succes nog de laatste weken met het oefenen van het Spaans. Groeten en tot over een paar weken. Oma Annie.

Patricia Sleutjes

Hé Trijn,

Wat leuk om je op deze manier te volgen aangezien ik er pas later achter kwam en we zelf met vakantie waren had ik dus nog heel wat te lezen maar nogmaals superleuk ennuh die pony staat je echt mooi!
Ook leuk dat niet alleen jullie mam op bezoek kwam maar ook je vriendinnen met hun moeders. Toch weer even iets vertrouwds zeker omdat je je op dat moment wat eenzaam voelde. Nog even volhouden daar en mocht je ons weer zien in ons vertrouwde landje aankomende zomer mag jij al mijn bestellingen doen oké, want ik kom niet veel verder dan dos cervesa haha.
Geniet nog van je laatste weken en blijf je volgen meid. Wij gaan lekker carnavallen aankomend weekend.
Groetjes Patricia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active